Get your own Digital Clock

Daisypath Anniversary tickers

03 June 2011

Bunga Ros

Ros. Mawar. Rose. 3 perkataan yang berbeza tetapi memberi makna yang sama. boleh dikatakan, hampir kesemua orang atas muka bumi ini sangat menyukai bunga ros especially gurls. bagi leeya, bunga ros nie sangat2 lah sweet.. aroma wangian die perghhhh.. macam terapi, boleh menusukkkk ke lubuk hati yang paling dalammmmm... wah, feeling pulak leeya nie.. hahaha..

sumer orang mesti dah maklom kan yang setiap colour bunga ros memberikan erti yang berbeza kan?? ok, jom kita flashback balik 1 per 1.. bcoz leeya pon x la arif sangat, kene la google balik nak pastikan balik maksud2 die.. berikot antara color2 bunga ros yer tuan2 dan puan2..

1. Merah- I LOVE YOU
represents romance and love.

2. Deep Pink- THANK YOU
represents thankfulness to someone who do nice to us

3. Regular Pink- I'M VERY HAPPY WITH OUR RELATIONSHIP
represents happiness

4. Light Pink- SYMPATHY
symbolizes condolences to someone who had a loss

5. White
symbolizes purity and innocence

6. Yellow
symbolizes friensship-I'M HAPPY WITH OUR FRIENDSHIP
symbolizes caring- I CARE

7. Lavender-I HAVE FALLEN IN LOVE WITH YOU & I'M ENCHANTED BY YOU
represents falling in love

8. Orange-I DESIRE YOU
symbol of desire to get to know someone better

9. Black-DEATH

10. Blue-MYSTERY
this is because blue rose is hard to reproduce and find

  11. Mixture of Red & White-MAY WE ALWAYS BE TOGETHER AS ONE
symbol of unity

leeya ade bace kat magazine. for your information, semase kgemilangan kerajaan Islam Bani Umayyah, Andalus, hospital Islam yang pertama lah yang mengamalkan terapi wangian. seluruh hospital including wad2 dipenuhi dengan haruman bunga ros untok menggantikan bau ubat-ubatan. in fact, kesan bau2 bunga ros nie telah menyebabkan ramai pesakit sembuh dengan cepat.. hebat kan bunga ros nie?? x hairan la pada zaman sekarang ros digunakan sebagai terapi.. Allah anugerahkan bunge ros nie untok psycho kepala otak manusie untuk tenangkan fikiran yang kusut.. sesungguhnya, Allah itu Maha Agung lagi Maha Kaya.. 

           Lebih mengejutkan lagi, pada zaman tersebut, ade pesakit yang sembuh sepenuhnye walaupun tanpa mendapatkan rawatan daripada doktor.. so, start dari situ lah bunga ros dikaji untuk mendapatkan rahsia mujarabnya bunge tersebut espcially dalam ilmu perubatan... sekian.

No comments:

Post a Comment