Get your own Digital Clock

Daisypath Anniversary tickers

24 November 2010

Usia dan Ajal

hye readers! ptg td mummy call.. actually, aku ni tiap2 hari call mak aku.. leh dkatakan dlm shari, 4-5 kali call die.. b4 g class call, b4 kuar outing pn call.. pndek kata, nk bt ape2 pon call la.. mtak restu n kberkatan dr sorg insan bgelar ibu.. "kap-ba-ra-kap-alip-ta-nun.." haa.. sape tgk cte tu?? ape ke nme tah cter tu..

yg aku nk cter ni, bkn sal tu. tp nk cter ape yg mk aku cter kat aku mse call td. die cter yg mak sdare aku g mziarah org mninggal. ptg smalam or arini tah.. lupe. Innalillah.. arwah mude lg. bru lpas PMR.. mse tu arwah mtak kat mak die RM5 sbb nak topup.. die ckp ni LAST die mtak duit utk topup.. lpas ni x dah.. c ibu tu plak xde duit. suruh la arwah tu mtak kat nenek die..

maka dptla duit RM5 dr nneknye.. arwah tringin sgt nk mkn sumthing tu yg bnilai RM2.. dgn gmbiranya, die pun mnaiki moto utk ke kdai. utk mmbeli topup n mkanan.. tp, ajal maut d tgn Allah.. Pencipta yg Agung lbih sygkannya, dan mmanggil arwah utk kembali kpdNya.. smasa dlm pjalanan ke kdai, arwah tlah mlanggar sbuah van.. maka roh n jasadnya bpisah.. Al-Fatihah..

p/s: sgguh tkilan mdgr kisah ni coz die xsempat nk bli mkanan yg die nak tu.. kisah ni jgak dpt buat kita brasa insaf n sdar bhwa ajal bleh dtg bile2 mse.. oleh itu, marilah kwn2 kita sama2 mpertingkatkan lg amal ibadah kita sbg bkalan kte utk keSana kelak.. yg baik itu dtg dr Allah, yg lemah itu dtgnya dr kelemahan dri sy sdiri..

-wassalam-


2 comments: